ERROR
En les matemàtiques i en la física, l'error és la diferència que sorgeix entre una mesura i la realitat. El terme error és sinònim d'incertesa experimental. L'esperança matemàtica en estadística és el valor mitjà d'un fenomen aleatori. Es pot millorar el procediment per mesurar, però mai es pot eliminar l'error, per tant, mai podem esperar el valor veritable.
Extrapolar aquesta teoria a un àmbit antropològic situa a l’error com la diferència entre el que és i el que esperem, el marge d’esperança que ni tan sols es garanteix real.
Des d'aquesta perspectiva es desenvolupa una reflexió atemporal inherent a l'ésser humà i en qualsevol context.
És l’error sistemàtic que calibra l’interval entre
el jo i el desig del jo. La distància entre la voluntat de l’ésser i la representació del món.
La finalització de tot determinisme configura un nou ordre TRANS, “darrere de”, “a l'altre costat de” o “a través de”. Les grans transformacions de sistemes complexes són la clau de la continuïtat i estan basades en la recursivitat i la retroalimentació.
Empire / Imperi Antonio Negri i Michael Hardt.
Cites sobre l’esdevenir maquínic.
"En el pas de la lluita per un nou sentit del llenguatge a la construcció d'un nou sistema de màquines, la finalitat última de la multitud (telos) guanya una consistència superior. Aquest segon aspecte [el de les màquines] serveix per a fer durador allò que s'ha construït amb el llenguatge, progressió corporitzada del desig i la llibertat.
La hibridació d'humans i màquines ja no sols és un procés que té lloc en els marges de la societat; al contrari, és un episodi en el centre de la constitució de la multitud i el seu poder…"
[p. 405]
PROCÉS
La unitat de processador gràfic (GPU), realitza un procediment incorrecte del recàlcul de les operacions executades en el disseny d'una imatge mapa de bits en format PNG, mitjançant un software de gràfics rasteritzats.
En aquest procés de transformació, el processador gràfic no aconsegueix desenvolupar les ordres i no segueix la velocitat o les pautes requerides, mostrant en pantalla en quin estat de l'operació es troba i generant nous entorns a partir de la transmutació dels píxels de la imatge original.
El gran nombre de píxels amb els quals es treballa, el tractament del color a 24 bits, el limitat espai lliure del disc dur i el puntual desbordament de la memòria cau, semblen ser els condicionants de l’error en el processament gràfic.
La combinació interactiva entre algoritmes, els recursos de hardware i software i les dades assignades, determinen milers de permutacions individuals.
L'estètica d'estructural creada per la màquina reflecteix una abstracció de la forma a partir de la reinterpretació de polígons, colors i altres figures de la imatge i, es projecta en una visió maquínica.
Es realitza un procés de recerca interactuant amb l’error a partir de la manipulació de l’arxiu original, la incorporació de noves dades, ordres i accions.
Aquest succés es desenvolupa i evoluciona durant dotze mesos, generant sèries d'imatges i vídeos lligats al concepte
TRANS.
Empire / Imperi
Antonio Negri i Michael Hardt.
Cites sobre l’esdevenir maquínic.
"Les forces científiques, afectives i lingüístiques de la multitud transformen agressivament les condicions de la producció social. El territori en el qual les forces productives són reapropiades per la multitud és un territori de metamorfosi radical. Això consisteix abans de res en una completa revisió de la producció de subjectivitat cooperativa; consisteix en un acte, això és, de fusió (merging) i hibridació amb la màquina de la qual la multitud s'ha apropiat i que ha reinventat; consisteix en un èxode que no és només espacial sinó que també és mecànic en el sentit que el subjecte és transformat (i troba multiplicada la cooperació que ho constitueix) en una màquina. Aquesta és una nova forma d'èxode, un èxode cap a (o amb) la màquina – un èxode maquínic. […] Ara, les noves virtualitats, la vida nua del present, tenen la capacitat de prendre el control dels processos de metamorfosis maquínica". [pàg. 366-7]
"Univers maquínic"